Voer een zoekterm in

maandag 27 november 2017

Logeerkamer | Kapstok


De logeerkamer wilde ik inrichten zonder geld uit te geven en dat is op de gordijnrails na gelukt! Vandaag laat ik het hoekje met de kapstok zien.

De tak vond ik maanden geleden al, vlakbij ons vorige huis, langs een dijk met hoge bomen. Er lagen er genoeg en deze was al mooi kaal.


 

Ik zaagde de tak op lengte, boorde kleine gaatjes voor de haken en manlief hing hem op aan het plafond. 


Waar ik wel op gelet heb is dat de tak niet te dik is, zodat er hangers aan kunnen hangen.


De goudkleurige kettingen komen van de bouwmarkt, die had ik nog van een eerder project. De muur kreeg een warme basis in RAL kleur 9001.


Daarna bewerkte ik de muur met een spons en verdunde muurverf in verschillene kleuren beige en nude; allemaal restjes uit de rest van het huis. Nadat de kleur naar mijn zin was, spetterde ik er met mijn vingers nog goudbruine spikkels op ('Mokka' van Gamma). 


De onderste helft van de muur kreeg een extra laag verdunde Mokka en op de hoogte van de vensterbank bracht ik een streep onverdunde verf aan in dezelfde kleur.


De vakkenkast was in ons vorige huis een staande boekenkast. Ik schroefde 4 pootjes tegen de zijkant aan, zodat hij nu liggend dienst kan doen als bankje en laag dressoir.


De pootjes zijn van Ikea en haalde ik vanonder een hocker in de woonkamer. De hocker kreeg wieltjes, wat net even wat praktischer is. 


De knopjes op de deurtjes verving ik voor leren Östernäs lussen van Ikea, die we nog over hadden van een eerder project.


Ik ben trots op het eindresultaat!




Geen opmerkingen :

Een reactie posten