Voer een zoekterm in

dinsdag 1 augustus 2017

Fotoboek van onze reizen

Voor Saal Digital mocht ik een review schrijven over het fotoalbum met vlakliggende bladzijden. Om het boek optimaal te benutten besloot ik alleen liggende foto's, uitgestrekt over beide bladzijdes, te gebruiken en qua vormgeving zo weinig mogelijk toe te voegen. Ik wilde de foto's zelf laten spreken, zonder kadertjes en andere poespas.

Bij het fotograferen heb ik een voorkeur voor rechtstaande composities, maar liggende landschapsfoto's zouden nóg mooier tot hun recht komen in dit boek. Daarom maakte ik een album van onze buitenlandse reizen, met van elke reis 1 afbeelding, want die foto's komen in een fotoalbum meestal niet goed tot zijn recht.



Het opstellen in de software ging heel eenvoudig. Ik sleepte de foto's direct vanuit het mapje naar de software. Er stond volgens mij nergens dat dit mogelijk was, maar ik probeerde het en het lukte. Vanuit de software in de mapjes bladeren gaat heel traag en een afbeelding direct naar de juiste pagina slepen werkte super snel. De foto werd op die manier vanzelf over beide pagina's geplaatst.

Ik was heel benieuwd naar de vouw in het midden en of er een stukje foto weg zou vallen of niet. Ik durfde daarom geen tekst op de middenlijn te zetten, maar het resultaat is verrassend! 


Er valt helemaal niks weg en de vouw is bijna geen vouw te noemen, zo vlak liggen de pagina's


De bladzijdes zijn gemaakt van heel stevig papier.


De tekst die ik als transparant png-bestand over de foto's heen heb gezet is haarscherp.


Ook de kleur en kwaliteit van de foto's is erg realistisch. Ik zou zo de foto in willen stappen.


Of de taxi. ;)


Bekijk in deze video alle reizen die wij maakten sinds 2005


Feedback
Ik heb inmiddels meerdere fotoboeken en ook al andere producten besteld bij Saal Digital en ik vind de kwaliteit tot nu toe verrassend goed en soms beter dan die van andere aanbieders. En nee, er is mij niet gevraagd reclame te maken, de vraag was of ik de kwaliteit en het bestelproces wilde beoordelen. Dat heb ik gedaan: Het papier is mooi dik (nadeel is dat het boek daardoor erg snel gevuld is), de kwaliteit van de foto's is erg goed en de service en persoonlijke begeleiding per email is snel en correct. Ik ben heel blij met dit boek!

Wat ik niet goed vind is dat de eerste en laatste pagina's van het boek eigenlijk de binnenkant van de kaft zijn. Er blijven zo wel erg weinig 'echte' bladzijdes over. Ik heb ervoor gekozen om een half-transparante reisfoto binnenin de kaft te zetten, omdat het m.i. netter oogt wanneer een reportage pas ná het eerste blad (dus in de software op de 3e bladzijde) begint.


Levertijd
Een ander minpuntje vind ik dat er tussen het verzenden (vanuit Duitsland) en het uiteindelijke bezorgen wel 4 werkdagen zaten. Mijn bestelling werd op maandag verzonden en pas op vrijdag bezorgd, dat duurt erg lang, vind ik. Dat moet tegenwoordig toch veel sneller kunnen, ook vanuit het buitenland en zeker als je voor het verzenden moet betalen.

De website is wel duidelijk over levertijden per product en de levering via DHL is (via een omweg) ook online te volgen, maar daar moest ik wel even voor zoeken. Het zou makkelijker zijn als het aantal dagen en de link om het pakket te volgen direct in de verzendmail stond. Nu moet je eerst een hele lap tekst doorlezen om er achter te komen dat je op de website van Saal Digital de link kunt vinden naar de website van DHL, om dáár de levering te kunnen volgen. Dat is wat omslachtig. In plaats van "Wilt u meer controle over uw bestelling" gevolgd door een uitgebreide uitleg zou een korte zin duidelijker zijn: "Pakket volgen, factuur opvragen of klacht melden? Ga naar de bestelmanager".

Bedankt Saal Digital, dat ik jullie product en service mocht testen! Tot een volgende keer!



Geen opmerkingen :

Een reactie posten