Voer een zoekterm in

donderdag 25 mei 2017

DIY | Deurhanger 'Ik ben in de tuin'



Ik zag bij de Kwantum mooie houten deurhangers, alleen miste ik nog een leuke tekst, zoals "Clean my room" of "Don't disturb" oid.

Maar met wat creatief talent kun je dat prima zelf, dus ik besloot de hanger mee te nemen en deze te voorzien van de tekst "Ik ben in de tuin". (Dit kan natuurlijk ook met elk ander stukje hout.)

Hoe doe je dit zelf?
Je maakt een tekst op de computer en deze print je op de juiste grootte uit. 


Het vierkante stukje hout met tekst dat op de deurhanger gelijmd zit kun je er af halen, maar je kunt ook de lege achterkant van de hanger gebruiken.


Leg de tekst op de deurhanger, met een carbonpapiertje er tussen en plak beiden vast met een plakbandje.


Trek de tekst met pen over...


...waardoor er een blauwdruk op het hout komt.


Deze blauwdruk kun je overtrekken met een fijn striper penseeltje en witte acrylverf. 


En klaar is jouw unieke deurhanger! Ik hou van de eenvoud van het tekstontwerp, maar een paar bloemetjes of blaadjes er bij kunnen natuurlijk ook heel leuk zijn.

Hoe vind je hem?

Doe je mee? Je kunt HIER de tekst "Ik ben in de tuin" downloaden. Wil je een andere tekst en ben je zelf niet zo goed met tekst vormgeven op de computer, bestel dan voor slechts € 2,50 een tekst op maat (max 3 woorden) in dit lettertype.

Deel jouw creatie op Social Media met de hashtag #fancydeurhanger. Ik ben benieuwd! :)

Liefs,



Geen opmerkingen :

Een reactie posten