Voer een zoekterm in

vrijdag 3 februari 2017

DIY | Wanddecoratie van klei


Een tijdje terug besloot ik eens wat te knutselen met zelfdrogende klei. Deze klei kan in een oven afgebakken worden, maar hardt ook mooi uit als je het een paar dagen laat drogen.


Al freubelend met schaaltjes en bordjes kwam ik op het idee om een wandbord te maken. Daarvoor rolde ik de klei eerst mooi plat uit en legde het voorzichtig over de onderkant van een bord om de randjes weg te snijden. Ondanks dat niemand het ziet, drukte ik voor de fun nog even letterlijk mijn stempel op de bodem; "Made with love - Fancy Design".


Vervolgens draaide ik het bord om en legde ik de plak klei andersom op het bord. Om het bord een speciale touch te geven, drukte ik een olijftakje in de klei. Heel simpel, met een heel leuk effect!


Daarna maakte ik ook een tweede bord, met de afdruk van een afgeknipt Monsterablad. De randjes van het blad drukte ik goed aan en kerfde ik nog wat dieper met de botte kant van een mes. De klei had nadien een paar dagen nodig om te drogen. 

De oneffenheden in de gedroogde klei vijlde ik glad met een nagelvijl (tja, dat soort tools gebruik je als meisje-meisje en ex-nagelstyliste). Daarna verfde ik de borden met de witte Pure White verfspray van Montana.


Inmiddels hangen de borden alweer een tijdje in een collage aan de muur op de slaapkamer en ik ben er erg blij mee! Het allerleukste is toch wel dat ze uniek en hand made zijn!




Wat vind jij er van?




Geen opmerkingen :

Een reactie posten